Yr i bollen

Yes, kvällens träningspass blev av! Ja, nu var det aldrig någon risk att passet skulle utebli men kära undertecknad blev dålig i början under passet. Jag och Kickan började med lite uppvärmning som sist och sen efter knappt tre olika övningar så kom min yrsel. Jisses så dålig jag blev, inget jag ville erkänna så mycket för mig själv men nu i efterhand så kan jag det. En stund slog det till och med lock i öronen så då fick jag lov att sätta mig ner. Vi gick bort till mattorna och när det kändes lite bättre föreslog Kickan att jag kunde göra armsträckningarna, vilken bra idé då får jag ju sträcka ut nacken också. Det är så himla bra att ha någon med sig som vet hur en envis skalle fungerar. Lite senare kändes det ännu mer snäppet bättre och jag ville så gärna prova ena maskinen då jag bara hade två kvar. Fick lov av Kickan och jag orkade göra båda maskinerna även om jag sänkte vikten på ena, sänkte även vikten lite när jag körde triceps. Ja, nu låter det kanske roligt att jag skriver att jag fick lov, men jag bad om lov i alla fall då hon var den enda av oss som tänkte mest på mitt mående just då, haha. Utmanade även mig själv genom att dra upp tröjan och "knyta" den, visade alltså magen och formen på magen under leggingsen samtidigt som jag tränade. Det var riktigt varmt så vad gör man? Våga vara dig!
 
Cardio motionscykel 7 minuter
Dead lift 30 kg 3x10
Benpress 55 kg 3x10
Seated two arm lat pull 30 kg 3x10
Seated chest press utan ryggstöd 10 kg 3x10
Triceps med en viktskiva 2,5 kg 3x10
Magpress i maskin 25 kg 3x10
Bålrotation i maskin 25 kg 3x10
Armsträck på rulle 3x16
Stretch
 
Känns ganska otroligt att jag har varit på gymmet fyra gånger den här veckan. Till veckan blir det inte lika flitigt i och med olika planer men då får jag helt enkelt se till att promenera istället. Imorgon blir det vilodag och på tisdag åker jag till Sävar och sover över. Blir säkert ett besök på torsdag och kanske även på fredag. På lördag fyller min svåger 30 år så då blir jag i Sävar hela dagen innan det vankas utgång på kvällen. Som sagt, promenader, motion is lotion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0